Charakterystyka momentu obrotowego silnika wysokoprężnego

Spójrz na wykresy

Duży moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych. Maksymalny moment obrotowy dostępny w wyjątkowo szerokim zakresie obrotów. Pokrywające się w przedziale średnich prędkości zakresy maksymalnej mocy i maksymalnego momentu obrotowego. Porównaj nasze charakterystyki momentu, a dostrzeżesz różnicę. Wejdź do kabiny i poczuj to – niesamowite przyspieszenie, niezrównana siła napędowa i przyjemna, oszczędna jazda. 

Ekonomika paliwowa oszczędza Twoje pieniądze i przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego

Ekonomika paliwowa w genach

Umieszczone centralnie pionowo pompowtryskiwacze. Optymalny kształt komory spalania. Szybki, precyzyjny, elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Wysoki współczynnik napełniania cylindra. Moglibyśmy długo wymieniać powody, dla których nasze silniki są tak oszczędne. Ale znacznie ważniejszy jest ich korzystny wpływ na Twój wynik końcowy. I na środowisko naturalne. 

Hamulec silnikowy VEB+, wykorzystujący wałek rozrządu o unikatowej konstrukcji

Hamulec Silnikowy Volvo – VEB+

Opatentowany przez nas hamulec silnikowy VEB+ rozwija moc hamowania do 375 kW (510 KM) w silniku D13 i do 470 kW (639 KM) w silniku D16, dzięki oryginalnej konstrukcji wałka rozrządu. Zintegrowany ze skrzynią biegów I-Shift i inteligentnym tempomatem, hamulec silnikowy umożliwia utrzymywanie dużych prędkości średnich bez pogarszania bezpieczeństwa i ekonomiki paliwowej.

Czystsze, zielone silniki

Nasze silniki Euro 6 reprezentują ogromny krok naprzód, jeżeli chodzi o oddziaływanie transportu na środowisko naturalne. W porównaniu z modelami Euro 5, emitują o połowę mniej cząstek stałych i o blisko 80% mniej tlenków azotu, przy identycznej mocy i ekonomice paliwowej. 

Nasze rozwiązanie Euro: schemat

Jak działa nasze rozwiązanie Euro 6

1. Silnik 
Zastosowane w silniku nowe podzespoły polepszają wymianę gazów i powodują, że do układu oczyszczania spalin docierają spaliny o odpowiedniej temperaturze.

2. Dodatkowy – tzw. „siódmy” – wtryskiwacz
Utrzymywanie odpowiedniej temperatury katalizatora DOC oraz temperatury spalin zapewniającej skuteczne działanie filtra DPF i katalizatora SCR odbywa się poprzez spalanie paliwa dostarczanego za pośrednictwem odrębnego (tzw. siódmego) wtryskiwacza.

3. Katalizator utleniający (DOC)
Katalizator DOC wytwarza związek NO2 wymagany dla skutecznego dopalania cząstek stałych w filtrze DPF. W niskiej temperaturze otoczenia dostarcza również ciepła niezbędnego do regeneracji filtra.

4. Filtr cząstek stałych (DPF)
Wychwytuje cząstki stałe (PM) i magazynuje je do czasu, aż zostaną dopalone w procesie regeneracji. Proces ten zachodzi w sposób automatyczny i nie wymaga interwencji kierowcy.

5. Układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR)
W strefie mieszania jest do spalin wtryskiwany preparat AdBlue. Gdy mieszanka ta dotrze do katalizatora SCR, tlenki azotu (NO2) ulegają rozkładowi na nieszkodliwy, czysty azot i parę wodną.

6. Katalizator nieprzereagowanego amoniaku (ASC)
Ostatni etap, zanim spaliny znajdą się w rurze wydechowej, polegający na neutralizacji ewentualnych pozostałości amoniaku (NH3).

Volvo FH w ośmiu różnych poziomach mocy

Wybierz swoją moc

Masz osiem różnych poziomów mocy do wyboru. Cztery silniki 13-litrowe (D13) i cztery 16-litrowe (D16).

Znajdź dealera

Moc w górę. Zużycia paliwa w dół

Poznaj moc i ekonomikę paliwową naszych silników u swojego dealera Volvo Trucks.

Znajdź dealera