Widok rentgenowski tylnego zawieszenia pneumatycznego GRAS-G2

Większy prześwit

Drążki. Miechy pneumatyczne. Stabilizatory. Tradycyjnie, elementy te znajdowały się poniżej osi, na linii strzału skał i kamieni. Ale to już przeszłość. Nasi inżynierowie odwrócili zawieszenie pneumatyczne na drugą stronę, umieszczając je nad osią napędową. Rezultat? Prześwit typowy dla zawieszenia mechanicznego w połączeniu z komfortem i sprawnością zawieszenia pneumatycznego.

Volvo FH16 z załadowaną przyczepą w żwirowni

Lepsze własności trakcyjne, większa prędkość średnia

Optymalny rozkład nacisków na poszczególne osie oznacza lepsze własności trakcyjne. Aby zwiększyć je jeszcze bardziej, kierowca ma możliwość korygowania rozkładu obciążenia. Ponadto, zawieszenie pneumatyczne skutecznej pochłania wibracje – zapewniając tym samym większy komfort jazdy, większą prędkość średnią i większą wydajność. Mniejsze drgania pozytywnie oddziałują także na dyspozycyjność.

Widok z bliska na stabilizator zawieszenia GRAS-G2

Stabilizatory pośrodku osi zespolonej

Istotną rolę w nowym zawieszeniu pneumatycznym pełnią zmodernizowane stabilizatory. Obecnie, zamontowane odwrotnie i ulokowane centralnie pomiędzy osiami, przenoszą siły reakcji drogi i naczepy na najsztywniejszą część ramy, co polepsza stateczność poprzeczną pojazdu.

Widok z bliska na miechy pneumatyczne zawieszenia GRAS-G2

Miechy powietrzne zamocowane do osi

Miechy pneumatyczne zamontowane w nowej pozycji – powyżej osi – są mniej narażone na uszkodzenie. Dodatkową korzyścią jest większy prześwit.

Widok z bliska na zawieszenie GRAS-G2 na błotnistej drodze

Osłonięte hamulce

Żaden element układu hamulcowego nie znajduje się poniżej osi, dzięki czemu samochód ciężarowy może pokonać niemal każda przeszkodę.

Dla całej rodziny

Zawieszenie pneumatyczne GRAS-G2 jest dostępne w pojazdach o konfiguracji osi 4×2, 6×4 i 8×4.

Zawieszenie pneumatyczne GRAS-G2

Typ Osie Dopuszcz. nacisk na oś Przekł. główna Osie wleczone/pchane
Oś pojedyncza        
RAD-G2 4x2 13 t Pojed./zwoln.  
Oś podwójna        
RADD-G2 6x4/8X4 21/23/26 t Pojed./zwoln.  
Tridem        
RADDT-G2 8x4/10x4 27/33/36 t Pojed./zwoln. Wleczona (skrętna ster.)
Znajdź dealera

Przejedź się

Wypróbuj Volvo FH z zawieszeniem pneumatycznym GRAS-G2, a poczujesz różnicę. Od razu. Kluczyki posiada Twój dealer Volvo Trucks.

Znajdź dealera