VT

Podwozie, które nie ma sobie równych

Żaden inny samochód ciężarowy nie ma takiego podwozia, jak Volvo FH. To pierwsze na świecie podwozie wyposażone w Niezależne Zawieszenie Przednie i Aktywny Układ Kierowniczy Volvo. Na prostej działa jak precyzyjny instrument. Na zakręcie prowadzi się jak samochód osobowy. I bardzo łatwo nad nim zapanować.

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest również dostępny w samochodach ciężarowych z podwójną osią przednią – radykalnie odciąża szyję, plecy i barki kierowcy. W celu zwiększenia Twojej wydajności i elastyczności zwiększyliśmy również dopuszczalny nacisk na podwójną oś przednią, z 18 do 20 ton. A jeżeli potrzebujesz maksymalnego prześwitu, obecnie w Volvo serii FH dostępne jest zawieszenie pneumatyczne GRAS-G2.

Dowiedz się więcej o precyzji prowadzenia
Lżejsze niż dotychczas – podwozie Volvo FH

Mniej znaczy więcej

Większość samochodów ciężarowych stała się cięższa po ich dostosowaniu do normy Euro 6, ale nie Volvo FH. Zoptymalizowaliśmy wiele standardowych elementów wyposażenia, znacznie je „odchudzając”. I tak, standardowy ciągnik siodłowy 4×2 jest o ponad 100 kg lżejszy od swojego poprzednika klasy Euro 5.

Podwozie Volvo z nowym Podnośnikiem Osi Tandem.

Podnośnik Osi Tandem.

Twoje Volvo FH jest obecnie dostępne z Podnośnikiem Osi Tandem, całkowicie nowym, rewolucyjnym rozwiązaniem, pozwalającym na odłączenie i podniesienie ostatniej osi napędowej na czas jazdy bez ładunku. Tym samym znacznie maleje promień skrętu i zużycia paliwa, podobnie jak w przypadku podniesienia osi wleczonej.

Więcej o Podnośniku Osi Tandem
Pięć osi, dostępne prosto z fabryki

Pięć osi – prosto z fabryki

Transportujesz ciężkie ładunki? Wybierz pięcioosiowy samochód ciężarowy. dostarczany bezpośrednio z fabryki. Szybciej otrzymasz swój pojazd. Unikniesz kosztów jego przebudowy. I otrzymujesz samochód ciężarowy wraz z pełną homologacją, a także pełną gwarancją i obsługą serwisową Volvo – co w dłuższej perspektywie może zapewnić Ci mniejsze koszty eksploatacji.

Dowiedz się więcej o naszej konfiguracji 10x4
Szerokie możliwości zabudowy pozwolą przygotować Volvo FH do każdego zastosowania

Więcej opcji. Szybsza zabudowa

Dzięki wielu opcjom wyposażenia, Volvo FH daje się łatwo i szybko dostosować do wykonywania różnych zadań transportowych, w tym do przewozu nadwozi wymiennych. Nowe przyłącze elektryczne umożliwia łatwe podłączenie zabudowy do układu elektrycznego pojazdu, podczas gdy portal Volvo Bodybuilder Instructions (VBI) zapewnia dostęp online do wszystkich potrzebnych rysunków technicznych i schematów elektrycznych.

Przyjrzyj się Instrukcjom Zabudowy Volvo

Nowa konfiguracja podwozia

Nowa konfiguracja podwozia

Podwozie – ciągnik siodłowy

1. Skrzynka akumulatorowa (BBOX-L)
Przesunięta o 300 mm do przodu, w porównaniu z poprzednią wersją, pozwala to zwiększyć zapas paliwa o 100-120 litrów.

2. Skrzynka akumulatorowa (BBOX-EF)
Umieszczona na tylnym zwisie pomiędzy podłużnicami ramy podwozia, oferowana jako wyposażenie dodatkowe.

3. Zbiornik AdBlue
Może być zamontowany na ramie za kabiną, co umożliwia zastosowanie większego zbiornika paliwa (ADTP-BC).

4. Zespół dystrybucji sprężonego powietrza
Jest zamocowany pomiędzy podłużnicami ramy podwozia. Dzięki temu wygospodarowano więcej miejsca na wyposażenie montowane z boku ramy, np. zbiorniki paliwa..

Podwozie samochodu ciężarowego

Podwozie – podwozie samochodu ciężarowego

1. Wolna przestrzeń na ramie
Dostępne są konfiguracje, w których wyposażenie podwozia jest zamontowane bliżej tylnej osi, w celu zapewnienia miejsca na podpory żurawia lub inne wyposażenie dodatkowe. (FAA10 – około 500 mm, FAA20 – około 600 mm).

2. Otwory w ramie do montażu zabudowy
Górny rząd otworów w ramie jest zarezerwowany dla firm zabudowujących. Wszystkie uchwyty są odsadzone i zaopatrzone w podkładkę odległościową o grubości 8 mm. Są montowane bez użycia nitów.

3. Przygotowanie do montażu żurawia
Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie.

4. Tylne zawieszenie pneumatyczne i krótki tylny zwis Przeprojektowany stabilizator umieszczony przed osią umożliwia skrócenie tylnego zwisu – to duża zaleta w przypadku pojazdów budowlanych, zwłaszcza dostarczających mieszankę asfaltową do rozściełacza, a także pojazdów do transportu nadwozi wymiennych.

Znajdź dealera

Podoba Ci się? Wypróbuj

Jedynym miejscem, w którym można rzeczywiście doświadczyć cech naszego nowego dynamicznego podwozia, jest fotel kierowcy. Kluczyki posiada Twój dealer Volvo Trucks.

Znajdź dealera