Przeznaczone do wywozu odpadów i realizacji dostaw w mieście

Z zewnątrz wygląda jak zwykłe Volvo FE. Jednak pod podłogą kabiny Volvo FE CNG kryje się nowy silnik spełniający normę emisji spalin Euro 6, o zapłonie iskrowym, zasilany sprężonym gazem ziemnym – a najlepiej sprężonym biogazem.

Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią biegów, Możesz więc oczekiwać wydajności i właściwości jezdnych identycznych, jak w przypadku konwencjonalnego Volvo FE. Ale ten konkretny model został opracowany specjalnie z myślą o jeździe na krótkich dystansach z częstymi postojami – są to warunki typowe dla miejskiego transportu dystrybucyjnego i wywozu odpadów. 

Wiele miast na świecie poszukuje alternatyw dla samochodów ciężarowych zasilanych olejem napędowym. Możliwość korzystania z paliwa alternatywnego jest często warunkiem zdobycia kontraktu – zwłaszcza w sektorze zagospodarowania odpadów. Dzięki Volvo FE CNG możemy firmom operującym w warunkach miejskich oferować samochód ciężarowy charakteryzujący się znacznie zmniejszonym oddziaływaniem na środowisko naturalne.

Christina Eriksson

dyrektor ds. alternatywnych układów napędowych w Volvo Trucks

Proces spalania metanu jest całkowicie bezwonny. Ponadto, towarzyszy mu wyjątkowo niska emisja substancji szkodliwych. Jeżeli metan uzyskiwany jest z biogazu – tj. materii organicznej – całkowita emisja dwutlenku węgla jest niższa nawet o 70%, w porównaniu z pojazdem zasilanym konwencjonalnym olejem napędowym. 

Z kolei emisja cząstek stałych (PM) jest na tyle mała, że wystarczy zastosowanie samego katalizatora trójdrożnego. Nie ma potrzeby stosowania filtra cząstek stałych. Ani czynnika AdBlue.

Silnik Euro 6 dla FE CNG

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom gazowe Volvo FE jest niezawodnym samochodem ciężarowym o dużej mocy.

Silnik FE CNG Euro6. 
Moc maksymalna: 320 KM. Maksymalny moment obrotowy: 1356 Nm. Volvo FE CNG jest dostępne ze zbiornikami gazu w konfiguracji 2x4 lub 2x3. Butle ze sprężonym gazem są zamontowane po obydwu strona podwozia. W optymalnych warunkach jazdy zasięg roboczy dochodzi do 400 km w przypadku lekkiego transportu dystrybucyjnego oraz do 250 km w przypadku wywozu odpadów.

Automatyczna skrzynia biegów
Nowy silnik gazowy w Volvo FE CNG współpracuje z automatyczną skrzynią biegów. W rezultacie, pojazd ten zapewnia wydajność i osiągi identyczne jak konwencjonalne Volvo FE.

Metan jest paliwem, które w dłuższej perspektywie stanie się proekologiczną alternatywą dla oleju napędowego. Najpierw jednak różne podmioty społeczne muszą wypracować zasady i warunki umożliwiające jego upowszechnienie się.

Lars Mårtensson

Dyrektor ds. ochrony środowiska w Volvo Trucks

Charakterystyka silnika Volvo FE CNG

G9K320 – Moc/moment obrotowy

The Volvo FE CNG (Compressed Natural Gas) zostało opracowane głównie z myślą o zadaniach transportowych obejmujących krótkie cykle jazdy z częstymi postojami.

Silnik

  G9K320
Moc maks. przy 2000-2100 1/min 320 KM (239 kW)
Maks. prędkość obrotowa 2200 1/min
Maks. moment obr. przy 1300–1400 1/min 1356 Nm
Liczba cylindrów 6
Pojemność skokowa 8,9 dm3
Skok tłoka 144,5 mm
Średnica cylindra 114 mm
Stopień sprężania 12:1
Zakres ekonomiczny 1200–1700 1/min
Filtr oleju Pełnoprzepływowy
Pojemność układu smarowania 27,6 l
Całkowita pojemność układu chłodzenia 12,4 l
Masa (bez oleju) 373 kg
Napięcie robocze układu elektrycznego silnika 12 V
Napięcie robocze układu elektrycznego pojazdu i rozrusznika 24 V
VT

Wypróbuj osobiście

Twój dealer Volvo Trucks chętnie przedstawi Ci korzyści i cechy Volvo FE CNG.

Znajdź dealera