Dane techniczne układu napędowego nowego Volvo FE

  • Silniki
  • I-Shift
  • Pakiety oprogramowania I-Shift
  • Manualne skrzynie biegów
  • Tylne osie
  • Przełożenia tylnych osi
  • Przystawki odbioru mocy
  • Paliwa alternatywne

Gotowe na paliwa alternatywne

Wszystkie warianty (poziomy mocy) silnika D8K są dostosowane do zasilania syntetycznym olejem napędowym (HVO). Dostępny jest wariant silnika D8K320 przystosowany do zasilania 100-procentowym biodieslem (B100) – spełniający normę emisji spalin Euro 6. To doskonała opcja, jeżeli chcesz ulżyć środowisku naturalnemu i sam korzystać z dostępnych na rynku ulg.  

Silniki

  D8K
Liczba cylindrów 6
Pojemność skokowa 7,7 dm3
Skok tłoka 135 mm
Średnica cylindra 110 mm
Stopień sprężania 17.5:1
Zakres ekonomiczny 1000–1700 1/min
Moc hamulca wydechowego (2800 1/min) 120 kW
Moc hamulca kompresyjnego (2800 1/min) 170 kW
Liczba filtrów oleju 1
Objętość oleju przy wymianie, łącznie z filtrem 25,5 l
Całkowita pojemność układu chłodzenia 17 l

Okres między wymianami oleju
Maksymalnie co 100 000 km lub raz do roku (transport długodystansowy) – olej VDS4, maksymalnie co 75 000 lub raz do roku (transport dystrybucyjny) – olej VDS4.

Wymagania dotyczące paliwa
EN590, zawartość siarki maks. 10 ppm.

Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika
Przełożenie 1:1. Moment obrotowy 600 Nm (dostępny zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju).

Wersja dostosowana do zasilania biodieslem
Silnik D8K320 jest również dostępny w wersji Biodiesel (B100), spełniającej normę emisji spalin Euro 6. Skontaktuj się z dealerem Volvo Trucks, by uzyskać informacje o okresach międzyobsługowych.

 

D8K – Moc /moment obrotowy

D8K – Moc /moment obrotowy

Moc maks. wg: EC 582/2011

  D8K250 (184 kW)  
  Moc maks. przy 2100 1/min 250 KM
  Maks. moment obr. przy 900–1700 1/min 950 Nm
  D8K280 (206 kW)  
  Moc maks. przy 2100 1/min 280 KM
  Maks. moment obr. przy 950–1700 1/min 1050 Nm
  D8K320 (235 kW)  
  Moc maks. przy 2100 1/min 320 KM
  Maks. moment obr. przy 1050–1600 1/min 1200 Nm

I-Shift

I-Shift to opracowana przez Volvo zautomatyzowana skrzynia biegów, odpowiednia dla wszystkich zastosowań. Znana ze swojego szybkiego działania, zwiększa komfort kierowcy i jednocześnie zmniejsza zużycie paliwa. Może być wyposażona w przystawkę odbioru mocy lub pompę awaryjnego wspomagania układu kierowniczego. Dla niektórych zastosowań jest dostępna dodatkowa chłodnica oleju. Do sterowania I-Shift służy dźwignia znajdująca się pod kierownicą.

Pakiety oprogramowania I-Shift dla Volvo FE

Basic (TP-BAS)
Pakiet odpowiedni dla większości zastosowań transportowych.

Distribution & Construction (TP-DICON)
Pakiet dostosowujący działanie skrzyni biegów do bardziej wymagających warunków, takich jak np. precyzyjne manewrowanie pojazdem.

Fuel Economy (TP-FUEC) Optymalizuje jazdę pod kątem maksymalnych oszczędności paliwa.

Pakiety oprogramowania I-Shift

Funkcje TP-BAS TP-DICON TP-FUEC
Basic Shift Strategy
Performance Shift
Basic Gear Selection Adjustment
Gearbox Oil Temperature Monitor
Enhanced Shift Strategy  
Launch Control  
I-Roll    
Kick-down inhibition/activation    
Opcje dodatkowe      
Enhanced PTO Functions
Enhanced Gear Selection Adjustment, including kick-down

Manualne skrzynie biegów

Manualne skrzynie biegów są wyposażone w układ wspomagania zmiany biegów. Krótka dźwignia zmiany biegów jest umieszczona na desce rozdzielczej i odizolowana od drgań. Skok dźwigni jest krótki i precyzyjny. Do zmiany zakresów automatycznej skrzyni biegów służą przyciski. Wszystkie skrzynie biegów mogą być wyposażone w przystawkę odbioru mocy.

Zautomatyzowane skrzynie biegów

Typ   Liczba biegów Maks. moment obr. silnika Konstrukcyjna DMC zestawu D8K250 D8K280 D8K320
AT2412E I-Shift 12 2400 Nm 44 t

Manualne skrzynie biegów

Typ   Liczba biegów Maks. moment obr. silnika Konstrukcyjna DMC zestawu D8K250 D8K280 D8K320
ZTO1006 Manualna 6 1050 Nm 32 t  
ZTO1109 Manualna 9 1200 Nm 44 t

Automatyczne skrzynie biegów

Typ   Liczba biegów Maks. moment obr. silnika Konstrukcyjna DMC zestawu D8K250 D8K280 D8K320
AL306 Automatyczna 6 1300 Nm 32 t

Tylne osie

Typ Konfiguracja Przekładnia główna Maks. moment obr. silnika Maks. dopuszczalny nacisk na oś Konstrukcyjna DMC zestawu
Osie z pojedynczą przekładnią główną          
RSS1344C Oś pojedyncza Hipoidalna 2600 Nm 13 t 44 t
RTS2370A Oś podwójna Hipoidalna 3550 Nm 23 t 70 t
Osie ze zwolnicami w piastach kół          
RSH1370F Oś pojedyncza Stożkowa o zębach spiralnych 3550 Nm 13 t 70 t
RTH2180C Oś podwójna Hipoidalna 1200 Nm 21 t 80 t

Przełożenia tylnych osi

RSS1344C RTS2370A RSH1370F RTH2180C
2.64:1 3.09:1 3.76:1 2.96:1
2.85:1 3.40:1 4.12:1 3.08:1
3.08:1 3.78:1 4.55:1 3.22:1
3.36:1 4.13:1 4.67:1 3.36:1
3.70:1 4.50:1 5.41:1 3.52:1
4.11:1 5.14:1 6.18:1 3.70:1
4.63:1 5.67:1 7.21:1 3.89:1
5.29:1 6.17:1   4.12:1
6.17:1     4.35:1
      4.62:1
      4.82:1
      5.12:1
      5.43:1
      5.86:1
      6.31:1

Przystawki odbioru mocy

  Wariant PTO Typ Przełożenie Maks. moment obr. silnika (Nm) Kierunek obrotów
ZTO1006 PTR-ZF4 Kołnierz wału 1:1.699 320 Zgodny 
  PTR-ZF5 Złącze pompy 1:1.699 320 Zgodny
  PTR-FH5 Kołnierz wału 1:0.963 450 Zgodny
  PTR-PH4 Złącze pompy 1:0.963 450 Zgodny
           
ZTO1109 PTR-ZF2 Kołnierz wału 1:1.903 410 Zgodny
  PTR-ZF3 Złącze pompy 1:1.903 410 Zgodny
  PTR-FH1 Kołnierz wału 1:0.970 800 Przeciwny 
  PTR-PH1 Złącze pompy 1:0.970 800 Przeciwny 
  PTR-FH2 Kołnierz wału 1:1.253 430 Zgodny
  PTR-PH2 Złącze pompy 1:1.253 430 Zgodny
  PTR-FH5 Kołnierz wału 1:1.778 450 Zgodny
  PTR-PH4 Złącze pompy 1:1.778 450 Zgodny
  PTRA-PH1* Złącze pompy 1:0.970 600 Przeciwny 
  PTRA-PH2* Złącze pompy 1:1.253 430 Zgodny
           
 AT2412E PTRD-D1D (TPTT730) Kołnierz wału 1:1.292–1.645 730 Przeciwny 
  PTRD-D1D (TPTT730) Złącze pompy 1:1.292–1.645 730 Zgodny
  PTRD-D1D (TPTT870) Kołnierz wału 1:1.040–1.325 870 Przeciwny 
  PTRD-D1D (TPTT870) Złącze pompy 1:1.040–1.325 870 Zgodny
  PTR-FH1 Kołnierz wału 1:0.705–0.897 1000 Przeciwny 
  PTR-PH1 Złącze pompy 1:0.705–0.897 1000 Przeciwny 
  PTR-FH2 Kołnierz wału 1:0.910–1.159 430 Zgodny
  PTR-PH2 Złącze pompy 1:0.910–1.159 430 Zgodny
           
AL306 PR-HP4T Złącze pompy 1:1.401 400 Zgodny
  PR-HP4TL Złącze pompy 1:1.139 400 Zgodny
  PR-HP6TH Złącze pompy 1:1.401 600 Zgodny
  PR-HP6TL Złącze pompy 1:1.139 600 Zgodny
           
D8K PTER1400 Kołnierz wału 1:1.000 600** Przeciwny 
  PTER-DIN Złącze pompy 1:1.000 600** Przeciwny
  PTER-100 Kołnierz wału 1:1.000 600** Przeciwny
*Przystawka dostępna w opcji dla PTR-ZF2 / ZF3
**W przypadku AT2412E maks. moment obr. dostępny podczas jazdy = 150 Nm

Pobierz

Dane techniczne układu napędowego

Pobierz komplet danych technicznych układu napędowego (PDF).

Pobierz(PDF, 3.1 MB)
Znajdź dealera

Podejdź bliżej do Volvo FE

Skonfiguruj swój idealny samochód ciężarowy. Zrobisz to u swojego dealera Volvo Trucks.

Znajdź dealera