Dane techniczne podwozia Volvo FE

  • Wysokości podwozia
  • Rozstawy osi
  • Zbiorniki paliwa
  • Zbiorniki AdBlue
  • Osie przednie
  • Osie wleczone
  • Zawieszenie tylne
  • Przygotowanie do zabudowy
  • Siodła
  • Hamulce

Wysokości podwozia

  Opony Wysokość (mm)
Low 315/60R22.5 880
Med 315/70R22.5 950
High 315/80R22.5 1050

Rozstawy osi

Rozstaw osi (mm) Ciągnik siodłowy 4×2 Podwozie samochodu ciężarowego 4×2 Podwozie samochodu ciężarowego 6×2 Podwozie samochodu ciężarowego 6×4
3200      
3500
3700  
3850      
3900  
4100    
4200      
4300    
4500  
4750    
5000  
5250    
5500  
5800    
6100    
6450    
6800      

Zbiorniki paliwa
Dostępne są zbiorniki paliwa wykonane z tworzywa sztucznego, stali lub aluminium. Ich pojemność wynosi od 160 do 630 l. Zbiorniki w kształcie litery „D” występują w dwóch wysokościach: 560 i 710 mm.

Zbiorniki AdBlue
Zbiornik AdBlue jest wykonany z tworzywa sztucznego i ma pojemność 32 l. W zbiornik jest wbudowana pompa AdBlue. Zbiornik ten występuje w wariancie dla pojazdów ze zbiornikiem paliwa z prawej strony (ADTP-R) oraz w wariancie dla pojazdów ze zbiornikiem paliwa z lewej strony (ADTP-L).

Osie przednie
Dopuszczalny nacisk na oś przednią wynosi od 7,1 do 9 t.

Osie wleczone
Są dostępne w kilku wersjach: jako niekierowane – z ogumieniem pojedynczym lub bliźniaczym lub skrętne sterowane elektrohydraulicznie. Dopuszczalny nacisk: 6,7, 7,1, 7,5, 9,5 lub 10,5 t.

Zawieszenie tylne

Typ Konfiguracje osi Rodzaj zawieszenia  Dopuszcz. nacisk na oś (t)  Typ osi  Osie wleczone 
Oś pojedyncza           
RAD-L90  4x2  Resory parab./parab. typu „S” 13  Pojed./zwoln.  
RAD-KR  4x2  Pneumatyczne  13  Pojed./zwoln.  
Oś zespolona           
RADT-KR  6x2  Pneumatyczne  19/20  Pojed./zwoln. Niekierowana/skrętna 
RADD-BR  6x4  Resory paraboliczne  21  Pojed./zwoln.  

Przygotowanie do zabudowy

Otwory w ramie do montażu zabudowy
Górny rząd otworów w ramie jest zarezerwowany dla firm zabudowujących. Wszystkie uchwyty montowane w górnym rzędzie otworów są odsadzone i zaopatrzone w podkładkę odległościową o grubości 8 mm. W otworach tych nie stosuje się nitów.

Przygotowanie do montażu żurawia
Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie.

Przygotowanie do montażu żurawia
Płyty usztywniające podwozie w miejscu montażu żurawia mogą być zamontowane fabrycznie. Skrzynka akumulatorowa jest przeniesiona do tyłu, zaś za kabiną, z obydwu stron ramy, są montowane płyty mocujące. W skład zestawu wchodzi także elektryczny zestaw przygotowawczy – ELCRANE .

Siodła
Ofertę uzupełniają standardowe siodła ISO o różnych wysokościach, mocowane za pośrednictwem kątowników. Dla użytkownika oznacza to dużą swobodę wyboru. Siodło mocowane bezpośrednio do ramy ciągnika jest lżejszą wersją standardowego siodła i nie wymaga stosowania płyty montażowej. Wysokość siodła powyżej ramy zaczyna się od zaledwie około 150 mm. Jako opcje, w specjalnych konfiguracjach, są dostępne integralny układ smarowania i czujnik podczepienia naczepy.

Hamulce

Hamulce Volvo FE są sterowane pneumatycznie i wyposażone w wentylowane tarcze hamulcowe, zarówno na osi przedniej, jak i tylnej. Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically Controlled Brake System) cechuje się szybką reakcją oraz mniejszym zużyciem elementów roboczych. Funkcje układu hamulcowego obejmują m.in. układ antyblokujący ABS, sterowanie blokadą mechanizmu różnicowego i hamowanie mieszane (Brake Blending). W ramach funkcji hamowania mieszanego układ wykorzystuje wszystkie dostępne urządzenia hamujące, dzięki czemu opony i hamulce zasadnicze zużywają się wolniej i bardziej równomiernie. Rozszerzony pakiet EBS zawiera funkcję wspomagania przy ruszaniu pod górę. Tarcze hamulcowe dostępne są w różnych rozmiarach, zależnie od zastosowania pojazdu.

Układ stabilizacji toru jazdy (ESP)
ESP (ESP-BAS1) ułatwia zachowanie stateczności kierunkowej pojazdu (kompensacja znoszenia bocznego) w trudnych warunkach i pomaga zapobiegać przewróceniu się pojazdu.

Zwalniacz hydrodynamiczny dla skrzyni biegów AL306
Kompaktowy zintegrowany zwalniacz hydrodynamiczny (RET-HYDR i RET-TPT) jest zamontowany na skrzyni biegów.

Maksymalny moment hamowania zwalniacza wynosi 1490 Nm w zakresie 800–1900 1/min.

Pobierz

Dane techniczne podwozia

Pobierz komplet danych technicznych podwozia (PDF).

Pobierz(PDF, 2.9 MB)
Znajdź dealera

Podoba Ci się? Wypróbuj

Jedynym miejscem, w którym można rzeczywiście doświadczyć cech naszego nowego dynamicznego podwozia, jest fotel kierowcy. Kluczyki posiada Twój dealer Volvo Trucks.

Znajdź dealera