Solniki D5K i D8K są dostosowane do zasilania paliwami alternatywnymi

Gotowe na paliwa alternatywne

Wszystkie warianty (poziomy mocy) silników D5K i D8K są dostosowane do zasilania syntetycznym olejem napędowym (HVO). Dostępny jest wariant silnika D8K320 przystosowany do zasilania 100-procentowym biodieslem (B100) – spełniający normę emisji spalin Euro 6. To doskonała opcja, jeżeli chcesz ulżyć środowisku naturalnemu i sam korzystać z dostępnych na rynku ulg.

Silnik Volvo FE wyróżnia płaska w szerokim zakresie prędkości charakterystyka momentu obrotowego

Spójrz na wykresy

Płaska w szerszym zakresie krzywa momentu obrotowego. Szybsze reakcje przy niskich prędkościach obrotowych. 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Porównaj nasze charakterystyki momentu, a dostrzeżesz różnicę. Wejdź do kabiny i poczuj to – niesamowite przyspieszenie, znakomite właściwości jezdne przy małej prędkości i duża siła napędowa.

Przystawki odbioru mocy do napędu Twoich urządzeń załadowczych/rozładowczych

Przystawki odbioru mocy

Napęd urządzeń przeładunkowych. Przystawki odbioru mocy przekazują napęd z silnika do urządzeń dodatkowych, takich jak np. żuraw lub betonomieszarka. Dostępnych jest wiele przystawek odbioru mocy, które mogą być dopasowane do Twoich potrzeb.

Zapoznaj się z kompletem danych technicznych naszych przystawek odbioru mocy

Czystsze, zielone silniki

Nasze silniki Euro 6 reprezentują ogromny krok naprzód, jeżeli chodzi o oddziaływanie transportu na środowisko naturalne. W porównaniu z modelami Euro 5, emitują o połowę mniej cząstek stałych i o blisko 80% mniej tlenków azotu, przy identycznej mocy i ekonomice paliwowej.

Rozwiązanie Euro 6 od Volvo

Jak to działa

1. Silnik
Zastosowane w silniku nowe podzespoły polepszają wymianę gazów i powodują, że do układu oczyszczania spalin docierają spaliny o odpowiedniej temperaturze.

2. Dodatkowy – tzw. „siódmy” – wtryskiwacz
Dodatkowy wtryskiwacz dostarcza paliwo do układu wydechowego w celu utrzymywania odpowiedniej temperatury katalizatora DOC oraz temperatury spalin zapewniającej skuteczne działanie filtra DPF i katalizatora SCR.

3. Katalizator utleniający (DOC)
Katalizator DOC wytwarza związek NO2 wymagany dla skutecznego dopalania cząstek stałych w filtrze DPF. W niskiej temperaturze otoczenia dostarcza również ciepła niezbędnego do regeneracji filtra.

4. Filtr cząstek stałych (DPF)
Wychwytuje cząstki stałe (PM) i magazynuje je do czasu, aż zostaną dopalone w procesie regeneracji. Proces ten zachodzi w sposób automatyczny i nie wymaga interwencji kierowcy.

5. Układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR)
W strefie mieszania jest do spalin wtryskiwany preparat AdBlue. Gdy mieszanka ta dotrze do katalizatora SCR, tlenki azotu (NO2) ulegają rozkładowi na nieszkodliwy, czysty azot i parę wodną.

6. Katalizator nieprzereagowanego amoniaku (ASC)
Ostatni etap, zanim spaliny znajdą się w rurze wydechowej, polegający na neutralizacji ewentualnych pozostałości amoniaku (NH3).

Znajdź dealera

Poczuj to

Osobiście doświadcz mocy silnika D8K. Kluczyki posiada Twój dealer Volvo Trucks.

Znajdź dealera