INTELIGENTNY UKŁAD NAPĘDOWY TERAZ JESZCZE LEPSZY

W trakcie produkcji Twojego samochodu ciężarowego oprogramowanie Twojej skrzyni biegów zostało dostosowane do konkretnego obszaru zastosowań pojazdu. Czy od tamtej pory zmieniły się Twoje zadania transportowe? A może znalazłeś używany samochód ciężarowy, który idealnie odpowiada Twoim potrzebom, z wyjątkiem oprogramowania I-Shift?

Żaden problem. Możemy po prostu zaktualizować oprogramowanie Twojej skrzyni biegów I-Shift w celu dostosowania jej do Twoich potrzeb. Dzięki temu zwiększysz swoją wydajność, zaoszczędzisz paliwo i zmniejszysz zużycie eksploatacyjne podzespołów układu napędowego.

Oszczędzaj paliwo, aktualizując oprogramowanie I-Shift

Zalety dostosowanego oprogramowania

Oprogramowanie I-Shift doskonale dopasowane do realizowanych zadań transportowych zwiększa wydajność nie tylko układu napędowego. Zwiększa także wydajność Twojej firmy.

Doświadczysz korzystniejszej równowagi między prędkością jazdy a zużyciem paliwa. Wzrośnie Twoja produktywność, a także bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Łatwy do aktualizacji pakiet oprogramowania I-Shift

JAK ZAKTUALIZOWAĆ?

Jedyne co musisz zrobić, by zoptymalizować swoją I-Shift, to odwiedzić dealera Volvo. Tam zaktualizujemy oprogramowanie skrzyni biegów, zależnie od Twoich potrzeb. Oprogramowanie to jest dostosowanie do klasy emisyjnej Twojego silnika oraz wersji Twojej I-Shift.

Przykłady korzyści wynikających z aktualizacji:

  • Większe osiągi
  • Niższe zużycie paliwa
  • Większy komfort jazdy
  • Mniejsze zużycie podzespołów układu napędowego

Jakie oprogramowanie wybrać?


Który pakiet oprogramowania wybrać? Oto wykaz dostępnych pakietów – w przypadku starszych wersji I-Shift niektóre pakiety zostały połączone.

Standardowy program I-Shift do aktualizacji

BASIC (TP-BAS)

Standardowy pakiet oprogramowania dostarczany wraz ze skrzynią biegów I-Shift. Zawiera podstawowe funkcje, niezbędne do użytkowania skrzyni biegów w każdych warunkach.

Dystrybucyjny program I-Shift do aktualizacji.

DISTRIBUTION (TP-DIST)

Dostosowuje funkcje skrzyni biegów do specyfiki transportu dystrybucyjnego. Pakiet ten obejmuje m.in. funkcje, które ułatwiają ruszanie z miejsca i precyzyjne manewrowanie pojazdem na ograniczonej przestrzeni i przy małej prędkości.

Budowlany program I-Shift do aktualizacji.

CONSTRUCTION (TP-CON)

Dostosowuje działanie skrzyni biegów do warunków występujących w transporcie budowlanym. Zawiera funkcje ułatwiające jazdę w trudnych warunkach drogowych oraz ruszanie z miejsca i precyzyjne manewrowanie pojazdem na ograniczonej przestrzeni i przy małej prędkości.

Długodystansowy program I-Shift do aktualizacji

LONG HAUL (TP-LONG)

Ma wbudowane inteligentne funkcje minimalizujące zużycie paliwa. Pakiet ten jest idealny dla transportu długodystansowego, w którym ogromną rolę odgrywa ekonomika paliwowa. W przypadku niektórych wersji I-Shift zawiera także funkcję I-Roll.

Ponadnormatywny program I-Shift do aktualizacji

HEAVY-DUTY TRANSPORT (TP-HD)

Optymalizuje działanie skrzyni biegów I-Shift w ciężkich zestawach drogowych (DMC zestawu >85 t). Kierowca może w każdej chwili włączyć lub wyłączyć tryb dużej masy całkowitej i włączyć tryb długodystansowy, niezależnie od dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów. Pakiet ten optymalizuje również użytkowanie samochodu ciężarowego holującego kilka przyczep.

Program biegów pełzających I-Shift do aktualizacji

CRAWLER GEARS

Dostosowuje działanie I-Shift z biegami pełzającymi do szczególnych potrzeb. Zawiera m.in. funkcje sterowania biegami pełzającymi o bardzo dużym przełożeniu i zwielokrotnionymi biegami wstecznymi. Pakiet ten jest dostępny tylko dla pojazdów wyposażonych w I-Shift z biegami pełzającymi.

Opcje pakietów oprogramowania


Jakie funkcje będą odpowiednie dla Twoich zadań transportowych? Oto najważniejsze opcje pakietów oprogramowania I-Shift. W celu poznania pełnej zawartości każdego pakietu skontaktuj się ze stacją obsługi Volvo i zapytaj o „Opis techniczny” dotyczący Twojej wersji I-Shift.

Aktualizacja oprogramowania I-Shift

ENHANCED GEAR SELECTION ADJUSTMENT, INCL. KICK-DOWN

ta umożliwia korektę automatycznie wybieranych biegów, w tym biegu do rozpoczęcia jazdy, w trybie automatycznym, za pomocą przycisku „plus/minus”, znajdującego się na dźwigni wybieraka zakresów.

Ponadto opcja ta zawiera funkcję ułatwiającą dostosowanie prędkości jazdy przy silniku pracującym na biegu jałowym lub w bardzo wolno poruszającym się pojeździe, np. podczas jazdy w korku drogowym. W takiej sytuacji istnieje także możliwość zmiany biegu na wyższy, ponieważ przed każdą tego typu zmianą prędkość obrotowa silnika jest automatycznie zwiększana.

Modyfikując strategię zmiany biegów, funkcja „kick-down” dobiera taki bieg, który pozwala na uzyskanie największego przyspieszenia pojazdu.

Aktualizacja oprogramowania I-Shift na trudne warunki drogowe

ENHANCED PERFORMANCE – BAD ROADS

Pakiet dodatkowy, dostosowany do specyficznych warunków występujących w transporcie budowlanym i transporcie dłużycy drzewnej.

Program dynamiczny P+ (P+ Performance) obejmuje szereg funkcji optymalizujących strategię wyboru i zmiany biegów na drogach o złej nawierzchni i drogach górzystych. Zawiera również funkcje ułatwiające ruszanie z miejsca w trudnych warunkach jazdy.

Funkcja ta może być z powodzeniem łączona z pakietem Heavy Duty Transport (TP-HD). Jest aktywna w trybie dynamicznym (Power) i tylko gdy tryb HD jest nieaktywny.

Aktualizacja oprogramowania I-Shift o funkcję I-See

I-SEE

I-See nie tylko zapamiętuje wzniesienia, które pokonujesz. Wie o nich z wyprzedzeniem.

Dzieje się tak, ponieważ ma dostęp do danych pochodzących ze wszystkich samochodów ciężarowych korzystających z I-See, które są zapisane w centralnej bazie danych. Wystarczy, że jeden pojazd pokona daną trasę, a wszystkie inne mogą – za pośrednictwem interfejsu telematycznego – korzystać z zarejestrowanych przez niego danych topograficznych. Użycie I-See może zaowocować zaoszczędzeniem do 5 pięciu procent paliwa.

Niniejsze oprogramowanie jest sprzedawane wyłącznie w jako zestaw akcesoriów i musi być łączone tempomatem I-Cruise (Smart Cruise Control).

Aktualizacja oprogramowania I-Shift dla transportu ponadnormatywnego

HEAVY DUTY GCW CONTROL

(Dostępna tylko dla wybranych kombinacji silnik/skrzynia biegów.)

Optymalizuje wybór biegu w zestawach drogowych o dużej dopuszczalnej masie całkowitej (85 t < DMCZ ≤ 180 t). Funkcja ta poprawia właściwości jezdne i ekonomikę paliwową pojazdów realizujących transport ciężki.

W programie HD ruszanie z miejsca odbywa się na pierwszym biegu, a wybór wszystkich biegów jest dostosowany do większych mas całkowitych zestawu drogowego. Funkcja TP-HD m.in. zwiększa trwałość sprzęgła, poprzez wybór biegu do ruszania z miejsca dostosowanego do masy całkowitej zespołu pojazdów.

Wykorzystywany jest pełny zakres biegów, zmiana biegów zaś następuje przy wysokich prędkościach obrotowych silnika, co umożliwia utrzymanie wysokiego momentu obrotowego i dynamiki jazdy.

Aktualizacja oprogramowania I-Shift o dodatkowe strategie zmiany biegów

ENHANCED SHIFT STRATEGY

(Dla uzyskania pełnej funkcjonalności wymagana jest opcja EBS-MED).

Dzięki interakcji z EBS (Elektronicznie sterowany układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi, EBS-STD/EBS-MED) oraz ECS (Elektronicznie sterowane zawieszenie, SUSPL-EC) łatwiejsze jest zarówno ruszanie, jak i manewrowanie.

Specjalny tryb hamowania pozwala w pełni wykorzystać skuteczność hamulca VEB/VEB+/zwalniacza poprzez wybór najbardziej odpowiedniego biegu, tak aby silnik pracował z wysoką prędkością obrotową. Funkcja ta kompensuje spadek skuteczności hamowania silnikiem w czasie zmiany biegów.

Aktualizacja oprogramowania I-Shift o funkcje sterowania przystawką odbioru mocy

ENHANCED PTO FUNCTIONS

Grupa funkcji wspomagających działanie przystawki odbioru mocy. Układ sterowania przystawką odbioru mocy zamontowaną na skrzyni biegów I-Shift zostaje wzbogacony o funkcje, takie jak automatyczne położenie neutralne (Auto Neutral), blokada biegu wstecznego (Reverse Inhibit) i sterowanie przekładnią półbiegów.

Aktualizacja oprogramowania o funkcję Smart Cruise Control

SMART CRUISE CONTROL

Optymalizuje prędkość jazdy i ogranicza wykorzystanie dodatkowych urządzeń hamujących, o ile pozwalają na to warunki jazdy, np. na łagodnych zjazdach ze wzniesienia.

Aktualizacja oprogramowania I-Shift o funkcję I-Roll

I-ROLL

Funkcja wolnego koła, oszczędzająca paliwo. Funkcja I-Roll jest uruchamiana wtedy, gdy nie ma potrzeby zwiększania mocy silnika ani hamowania silnikiem, np. na płaskich drogach.

Aktualizacja oprogramowania I-Shift o funkcję Launch Control

LAUNCH CONTROL

Funkcja ta współdziała z układem EBS, powodując automatyczne uruchomienie hamulców, wspomagające proces ruszania z miejsca lub manewrowanie na ograniczonej przestrzeni.

Znajdź dealera

Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się ze swoim dealerem Volvo Trucks, by poznać wszystkie dane techniczne i szczegóły oferty.

Znajdź dealera