Sześć wskazówek dotyczących wyboru miejskiego pojazdu dystrybucyjnego.

Liczba czynników, które należy brać pod uwagę w miejskim transporcie dystrybucyjnym może przytłaczać – ale nie musi. Tobias Bergman, menedżer produktu w Volvo Trucks przedstawia sześć najważniejszych.

Volvo FL w wąskiej uliczce

Środowisko miejskie może być wymagające dla samochodów ciężarowych, więc jego specyfikę należy wziąć pod uwagę przy wyborze pojazdu.

Wybierając pojazd miejski pojazd dystrybucyjny należy uwzględnić wiele aspektów, takich jak np. rodzaj ładunku, miejsca dostaw czy czas użytkowania.

Tobias Bergman

Tobias Bergman, menedżer produktu w Volvo Trucks.

Samochody ciężarowe Volvo FL, FE i FM opracowano z myślą o zróżnicowanych potrzebach rynku transportu dystrybucyjnego, a każdy z nich może zostać dostosowany do indywidualnych wymagań klienta. Przy określaniu konfiguracji pojazdu przydaje się długa lista opcji wyposażenia, która jednak może również dezorientować. Co więcej, wielu klientów z tego segmentu niekoniecznie koncentruje się na logistyce, co stanowi dodatkową trudność.

– Zdajemy sobie sprawę, że wiele firm kupujących samochody ciężarowe dla dystrybucji miejskiej nie jest typowymi operatorami logistycznymi. Istotą ich działalności jest coś innego, np. wyrób pieczywa czy transport sprzętu. Dotychczas firmy te mogą nawet korzystać z pojazdów dostawczych, zaś samochód ciężarowy jest dla nich sposobem na zwiększenie zdolności przewozowych i uniwersalności – mówi Tobias Bergman, menedżer produktu w Volvo Trucks.

Jego rada? – Zastanowić się nad swoimi potrzebami, dzisiejszymi i przyszłymi. Ale nie trzeba tego robić samemu. Lokalny dealer Volvo pomoże Ci wybrać pojazd i formę zakupu najlepiej odpowiadającą Twoim potrzebom.

Ilustracja przedstawiająca miasto.

Przewiduj sytuację
Samochody ciężarowe precyzyjnie dostosowane do zadania transportowego mogą okazać się tańsze w eksploatacji. Z kolei bardziej uniwersalny pojazd, o mniejszej liczbie opcji wyposażenia, może osiągnąć wyższą cenę przy odsprzedaży. Jeżeli w perspektywie kilku lat przewidujesz modernizację swojej floty lub możliwość zmiany rodzaju zadań transportowych, rozważ zalety i wady pojazdu o uszczegółowionej specyfikacji technicznej.

1. Weź pod uwagę przepisy dotyczące emisji
W większości miast wprowadzane są coraz większe obostrzenia dotyczące emisji spalin i hałasu. Mogą one rzutować zarówno na wybór pojazdu, jak i warunki jego zakupu. Aby lepiej zabezpieczyć Cię na wypadek zmian, Volvo Trucks często jest w stanie odkupić Twój stary pojazd, gdy kupujesz nowy. Dobrym rozwiązaniem może być również leasing operacyjny.

2. Zadbaj o dobrą widoczność
Samochody ciężarowe z kołami o małym rozmiarze i dobrą widocznością z kabiny ułatwiają kierowcy obserwację najbliższego otoczenia pojazdu. Może to być ważny czynnik bezpieczeństwa w miastach z wąskimi ulicami oraz strefami intensywnego ruchu pieszego i rowerowego. Niektóre miasta wprowadziły już nawet regulacje dotyczące wymaganej widoczności. Aspekt ten należy zdecydowanie brać pod uwagę.

3. Zastanów się nad porą i sposobem załadunku
Kolejnym ważnym czynnikiem jest to, gdzie i jak często pojazdy mają być ładowane i rozładowywane. W miejskim transporcie dystrybucyjnym kierowca może wchodzić i wychodzić z kabiny nawet co 200-300 metrów. Nisko położone wejście do kabiny pomoże więc zyskać na czasie i uniknąć kontuzji. Co więcej, pojazdem o niewielkich rozmiarach łatwiej dojeżdża się do małych sklepów w centrum miasta, których strefy rozładunku są na ogół ciasne.

4. Przemyśl kwestię zwrotności
Im mniejszy pojazd, tym łatwiej się nim manewruje. Właśnie ten aspekt może okazać się najważniejszy w czasie jazdy po wąski uliczkach i dojazdu do stref rozładunku. Nie istnieje norma określająca wielkość takiej strefy. Jeżeli załadunek odbywa się w dużych magazynach, pojazd o większych gabarytach nie stanowi problemu. Ale dostawy do małych sklepów często wiążą się z koniecznością manewrowania po stromej rampie lub wjazdu w ciasny zaułek.

5. Maksymalnie efektywnie realizuj dalekie kursy
Jeżeli samochód ciężarowy bywa używany do realizacji dostaw międzymiastowych, lepszym rozwiązaniem może być większy i bardzie wszechstronny pojazd. W dłuższej trasie kierowca potrzebuje przestrzeni do odpoczynku. Ponadto, wyposażenie takie jak system Dynafleet i zintegrowany system nawigacyjny może pomóc w dotrzymywaniu terminów dostaw i oszczędzaniu paliwa. Większy, bardziej komfortowy pojazd jest również bardziej atrakcyjny dla kierowców.

Gama pojazdów Volvo Trucks dla miejskiego transportu dystrybucyjnego

VOLVO FL: Dostosowane do specyfiki miejskiego transportu dystrybucyjnego, lekkiego transportu budowlanego oraz transportu odpadów. DMC pojazdu 10-18 t, DMC zestawu do 25 t.

VOLVO FE: Dostosowane do specyfiki regionalnego miejskiego transportu dystrybucyjnego, lekkiego transportu budowlanego oraz transportu odpadów. DMC pojazdu 18-26 t, DMC zestawu do 44 t.

VOLVO FM: Dostosowane do specyfiki transportu dystrybucyjnego, budowlanego oraz transportu samochodów osobowych. DMC pojazdu 18-46 t, DMC zestawu do 100 t.

Treści powiązane

Jak handel internetowy zmienia branżę logistyczną w Chinach

Handel internetowy mienia nie tylko zwyczaje zakupowe Chińczyków, ale także całą chińską branżę logistyczną. Nagle zaczęła liczyć efektywność i dyspozycyjność....

Głębokie wykopy w Kopenhadze

W Kopenhadze trwa budowa nowej linii metra. Jej transport przez miasto zamieszkane przez ponad milion osób jest prawdziwym wyzwaniem dla kierowców samochodów ciężarowych. Jednym z nich jest Johnny Olsen o nim jest ta opowieść....

Korzyści, jakie zapewnia kierowcom Aktywny Układ Kierowniczy Volvo

Idealna stabilność przy dużych prędkościach, pełna kontrola przy małych prędkościach i znacznie mniejsze obciążenie mięśni i stawów. Od czasu gdy został wprowadzony na rynek, w 2013 r., przełomowy Aktywny Układ Kierowniczy Volvo, VDS (Volvo Dynamic ...

Filtruj artykuły

5 true 5