Trucks

Ekspresowa pomoc w USA

Taylor White, wiceprezes AMX, ma wiele powodów, by wybierać Volvo. Nowe Uptime Center w Greensboro, w Karolinie Północnej, dzięki któremu jego firma oszczędza czas i pieniądze.
Samochód ciężarowy Alabama Motor Express
Rodzinna firma Alabama Motor Express rozpoczęła działalność w latach osiemdziesiątych ub. wieku z zaledwie kilkoma samochodami ciężarowymi. Obecnie zatrudnia 310 pracowników i posiada flotę 240 samochodów ciężarowych.

Taylor White, wiceprezes AMX, ma wiele powodów, by wybierać Volvo. Jednym z nich jest nowe Uptime Center w Greensboro, w Karolinie Północnej, dzięki któremu jego firma oszczędza czas i pieniądze.

Rodzinna firma Alabama Motor Express rozpoczęła działalność w latach osiemdziesiątych ub. wieku z zaledwie kilkoma samochodami ciężarowymi. Obecnie zatrudnia 310 pracowników i posiada flotę 240 samochodów ciężarowych – z czego 70 procent to pojazdy Volvo. 

– Całe życie jestem związany z firmą – mówi Taylor White, pełniący, podobnie jak jego brat Collins White, funkcję wiceprezesa Alabama Motor Express. – Były okresy, gdy mieliśmy tylko Volvo i takie, w których Volvo stanowiło 40 procent. Ale jeżeli ktoś mnie zapyta o najbardziej niezawodny samochód ciężarowy, odpowiem, że Volvo – bez dwóch zdań.

Poza przywiązaniem do jakości marki, obecnie Taylor White, jak sam mówi, ma jeszcze jeden powód, by wybierać Volvo. Mowa o nowym Uptime Center o powierzchni 114 000 metrów kwadratowych, zlokalizowanym w siedzibie głównej Volvo w Greensboro, w Karolinie Północnej, które pozwala AMX oszczędzać czas i pieniądze, a nawet skuteczniej zatrzymywać kierowców w firmie.

Jak w przypadku każdej dużej firmy transportowej, od czasu do czasu AMX miewa usterki i wtedy Taylor White korzysta z pomocy Uptime Center. Ostatni incydent przypomniał mu, jak bardzo polega na tej usłudze i jak ważna jest ona dla działalności AMX.

Kierowca był w długiej trasie, gdy jego samochód ciężarowy zasygnalizował usterkę skrzyni biegów, natychmiast wysyłając e-mail do AMX i zgłoszenie do Uptime Center. Agent Volvo Action Service sprawdził lokalizację pojazdu i wezwał najbliższego dealera, by zabezpieczył potrzebną część zamienną. Jednak aktualnie była ona niedostępna, zaś jej dostawa zajęłaby tydzień. Agent podjął kolejna próbę i znalazł dealera zlokalizowanego zaledwie o 10 mil dalej, który posiadał odpowiednią cześć w magazynie. W rezultacie, po kilku godzinach kierowca był znów w drodze.

– Uniknęliśmy pięciodniowego przestoju. Podjęcie decyzji o skierowaniu nas do innej stacji wiązało się dla Uptime Center z pewnymi kosztami – tym bardziej jesteśmy wdzięczni – mówi Taylor White.

Jeszcze kilka lat temu usterka mechaniczna mogła zastopować kierowcę na całe dni. Nie tylko opóźniłaby się dostawa ładunku, ale także AMX poniosłaby dodatkowy koszty: zakwaterowanie w hotelu, naprawa i utrata innych zleceń transportowych.

Jeżeli ktoś mnie zapyta o najbardziej niezawodny samochód ciężarowy, odpowiem, że Volvo – bez dwóch zdań.

Ponadto, gdy przestój się przedłuża, kierowcy, by utrzymać swoje rodziny, zaczynają szukać pracy gdzie indziej. Obecnie wskaźnik rotacji kierowców w AMX utrzymuje się na poziomie co najmniej 10 procent niższym niż średnia w branży. 

– Problemu nie można bagatelizować, chociaż to, jak kłopotliwy i kosztowny jest przestój trudno jest wyrazić w liczbach – podkreśla Taylor White.

Volvo Trucks ma świadomość, że gdy samochody ciężarowe nie jeżdżą, firmy transportowe tracą dochody. Dlatego agenci Volvo Action Service w Uptime Center są dostępni 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Każdego miesiąca Uptime Center prowadzi blisko 20 000 spraw. I liczba ta wciąż rośnie wraz ze wzrostem liczby oferowanych usług. Przeciętnie, agenci odbierają 18 000 połączeń telefonicznych miesięcznie, zaś wykonują 28 000.

 

Usługa zdalnej diagnostyki ostrzega kierowców o pojawiających się usterkach, a także przypomina o konieczności wykonania rutynowych czynności kontrolnych. W sytuacja awaryjnych działanie podejmują agenci VAS, kompletując informacje o pojeździe i jego lokalizacji oraz najbliżej położonych dealerach. 

Zdaniem Taylora White'a, ta nowa technologia jest ekscytująca, zaś komunikacja pojazdu z platformą Zdalnej Diagnostyki stanowi duży krok naprzód w skali całej branży transportowej.

– Zlikwidowany został margines błędu. Tym samym, nasz mechanik, dealer i przedstawiciel Volvo nie muszą aż tak bardzo polegać na słowach kierowcy. Patrzą na dane i wiedzą co się dzieje.

Dzięki ASIST, internetowej platformie komunikacyjnej Volvo, znacznie łatwiejszy jest dostęp i aktualizacja historii przypadku, ponieważ system rejestruje każde zdarzanie, od chwili wystąpienia usterki, aż po powrotu pojazdu na drogę. 

– Bez tego trudno byłoby stwierdzić, na ile jesteśmy skuteczni. System rejestruje każdy szczegół i jeżeli są jakieś aktywne zdarzenia, możemy się im przyjrzeć. Nie trzeba unieruchamiać pojazdu.

Podobnie jak Volvo, które rozszerza zakres swoich usług, AMX także się rozwija i White spodziewa się kontynuacji tego trendu. Jego zdaniem, istotnym czynnikiem sukcesu jest współpraca AMX z Volvo Trucks. 

– Dobrze wykonujemy swoją pracę i to się liczy. Mamy potrzebne wsparcie i produkty, które spełniają nasze oczekiwania pod względem wydajności – co nas cieszy – mówi Taylor White.

 

VOLVO TRUCKS UPTIME CENTER

Lokalizacja: Greensboro, Karolina Północna

Data otwarcia: 2014 r.

Agenci: W centrum pracuje 40 agentów Volvo Action Service. Są dostępni przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. W skład zespołu wchodzą również inżynierowie – specjaliści ds. niezawodności – odpowiedzialni za diagnostykę, opracowywanie informacji technicznych i aplikacji dealerskich oraz rozwiązywanie problemów. Pozostali członkowie zespołu to personel pomocniczy o specjaliści ds. części zamiennych.

Sprawy:  Przeciętnie, agenci odbierają 18 000 połączeń telefonicznych miesięcznie, zaś wykonują 28 000. Ponad 13 000 z nich to sprawy związane z usługami telmatycznymi lub planową obsługą techniczną.

Usługi bezpłatne: Pomoc Uptime Center jest bezpłatna w ciągu pierwszych dwóch lat eksploatacji każdego nowo zakupionego w Ameryce Północnej samochodu ciężarowego Volvo.